Motorizovaná zrozena v rovině a u vody
Možná tenhle příběh znáš osobně, možná jsi to zažil taky
Jen jinak v jiném sportu, možná ho uslyšíš poprvé…
1996 Poprvé jsem se začala učit létat s paramotorem. Bylo mi 22 let a vážila jsem 60+ kilo. Kluci okolo mě, kteří mě to učili, měli náskok pouhé dva roky přede mnou a školy na to ještě nebyli... Museli jsme mi vyrobit vlastní stroj, abych ho unesla. Vážil i s benzínem 30kg. Ty ostatní měli až 45kg. Měl motor Solo 210 a vrtuli ze dřeva o malém průměru. Po dvou letech jsem letěla první závod. Proč? Protože to byl další způsob, jak se přiučit něčemu novému! Navigaci!
2003 Podruhé jsem se začala znovu učit s paramotorem - tříkolkou po mateřské dovolené. Krosnu bych už neunesla...opět to byl stroj na míru a měla jsem za úkol zvládnout výkonný motor 300 kubíků s malým křídlem. To už mělo výkon na slalomy a trénovalo se to nad zemí. Nízko nad zemí! Prostor na chyby? 2m! Bezchybné provedení nebo průvan v peněžence a kotrmelce...a tak jsem se stala součástí státní reprezentace. Zkrotila jsem i další tříkolky v termice a “eko” bez motoru disciplínách a za čtyři roky byla Mistryní světa. Třetí mezi kluky.
2010 Potřetí jsem se zase učila motorově létat s tandemovým strojem po narození druhého syna. Byla to rodinná záležitost, parťák byl pilot větroňů a ještě jednou jsem naskočila do závodění… Naposled! Proč? Moje touha po létání a učení se nových věcí byla stejně silná jako na začátku. Mé nadšení bylo nakažlivé a neodolatelné a mí soupeři byli neklidní. Měla jsem spoustu elánu a ten potřeboval uplatnění! Jako poprvé uprostřed rovin...z nemožnosti utéct do hor a létat na volno. Obula jsem se do zimního tréninku tak, že jsem si při plavání kraula vykloubila rameno...a tak jsem se učila znovu chodit po zemi a být šťastná i bez létání…
2019 Počtvrté jsem se učila létat s para-moto-krosnou dávno potom, kdy už jsem se smířila s tím, že už s paramotory létat nebudu...že to budu “jen učit” a bylo mi 42+ a nějaká ta kila navíc. Mezitím jsem létala tandemy na tříkolce, na volno, v letadlech...jenže s krosnou a z nohou?!!! To byl dar z nebes! Vážilo to jen 21kg! Jak dlouho mi trval ten “rychlo-výcvik”? Tři kontrolní čelní starty a vrrrrrr! Odlet! Jiskra přeskočila a já si přiznala, že jsem se stala jižanskou Královnou Tříkolkou I. protože jsem nebyla dost často v kopcích bez motoru ani ve smečkách motorářů, co létají každý den a závod a slet, protože … mám ráda ticho a klid a Přírodu. Jenže taky létání…
Jsem Člověk z rovin. Motorizovaná… na hraně mezi světem volno-lítačů a motorových. Proč? Protože z hrany vidíte vždycky dál! Za horizont… a Učitel Čas mě naučil můj čas naplňovat učením se, jak pro sebe hledat to nejlepší a nebát se, že se to během života furt mění a že mohou existovat zážitky na hraně až po okraj namíchané z různých zážitků. Teď mám 5 pilotních průkazů a přeju si jich mít 8. Proč? Protože proč ne?! To, co mě naučil paragliding a paramotory jde využít i jinde. A to co jsem zažila cestou? Moc ráda předávám dál a dokud to půjde, tak budu učit padákové létání ve všech jeho podobách. Pro někoho je to maximum možného, jiný se na to dívá jako na leteckou školku. Jenže jako poprvé...je to individuální!
Z lásky k možnosti létat "jako profík" jsem...
2005 napsala scénář k filmu, který měl lidem okolo mě ukázat, jak je to krásný, jednoduchý, rozmanitý. Natočili jsme ho během jednoho mistrovství republiky a pak ještě chvíli společně vítězili a dodnes se potkáváme při naší práci. Oni to dotáhli 2009 na Mistry světa!
2006 jsem letěla svůj životní závod a měla se stát první Mistryní Evropy a ustanovit i rekord ve vzdálenosti na omezené množství paliva. Neunesla jsem skutečnost vyhrát "nad svým mužem" a přenechala titul svému kolegovi. Už to příště nedopustím! kazí to radost ze hry a kazí to i charakter těm, kteří ví...co vím já.
2007 po návratu z mistrovství světa v Číně, kde mi bylo přiznáno první vítězství ženy v mužské kategorii, jsem požádala o vytvoření verze Paramotor XContestu. Tato soutěž žije dodnes a pomáhá trénovat, zapisovat a zlepšovat výkony strojů, křídel i lidí.
2008 jsem v zájmu svého zdraví ukončila jako evropská No.1 mezinárodní závodění a rozhodla se k definitivnímu návratu domů na jih. Odnesla jsem si sebou značku Para&Fly service, která žije dodnes skrze mé žáky a kolegy.
2010 skrze tandemové létání, trenažery a nové technologie firmy Nirvana Paramotors dodnes a ještě chvíli budu!
2011 Vykloubené rameno bude potřebovat zásah chiropraktika, fyzio, metafyzično, léčitele, psychology a primář ortopedie operaci zamítne. Nastává období učitelství na plný úvazek bez šance na lítání. Veteránský program...
2012 až 2018 při studijní stáži ve třech největších paraglidingových školách ČR jsem nastavila nový standard a najednou...
2019 jsem byla uznána za expertní No.1 instruktorku pro paramotory pro multi-task létání. Jsem členem EL Speedo flying comunity a ve firmě Nirvana Paramotors vedu sekci výcvik.
Je mi ctí, že znám odpověď na otázku: "Kdo jiný, než multi-instrumentální leadři oboru mají najít způsob, jak vytvořit most pro novou generaci pilotů? A celé to posunout výš a dál?
Odpověď: Trenér Mistra světa nemusí být Mistr světa, stejně jako že Mistr světa ví a může to potvrdit, že pro Život a radost z létání a všeho, co život nabízí, je potřeba být víc, než jen chvíli nejlepší :-)
Odkaz:
https://www.nirvana.cz/kurzy/basic-safe/